|
Procedure for evaluering af den samlede undervisning
For kunne evaluere den samlede undervisning har ledelsen besluttet følgende procedure:
For indeværende følger Copenhagen City School Undervisningsministeriets og folkeskolens ”Fælles Mål”.
Faglæreren udarbejder årsplaner for undervisningen i faget, heraf fremgår fagmål for pågældende fag. Årsplanerne er tilgængelige på skolens intranet.
Ledelsen fører årligt tilsyn ved at følge emner i lærernes årsplan. Samtidig har skoleleder for indeværende år været på besøg i alle klasser, i alle fag, for at vurdere undervisningen.
Ledelsens vurdering
Ledelsen vurderer, at den samlede undervisning lever op til indholdet i Copenhagen City Schools årsplaner og øvrige målsætninger og værdier.
Opfølgningsplan
Den samlede undervisning vurderes næste gang i oktober 2025.
Der foretages løbende evaluering af elevernes udbytte af undervisningen på følgende måder:
- Test i læsning og stavning
- Lærerproducerede test
- Evaluering af afleveringsopgaver – feedback til eleverne
- Elevrespons, responsgrupper og lærerrespons ved projektfremlæggelser
- Elevsamtaler
- Nationale test
- Eksternt tilsyn
Evalueringen samles i elevplanen, der bliver lagt i elevens mappe på skoleintra.
Elevplan udarbejdes 2 gange årligt
Det er klasselæreren og de øvrige faglærere, der udarbejder elevplanen på baggrund af faglærernes evalueringer.