Skip to main content

TRIVSEL

Arbejdet med elevernes trivsel og etablering af stærke fællesskaber er et afgørende fokusområde på Copenhagen City School.

Dette gøres ved en bred vifte af indsatser som spiller sammen med skolens kerneværdier; nysgerrighed, mangfoldighed og engagement.

Mobilpolitik

Skolens mobilpolitik skal sikre, at læringsmiljøet er det bedst mulige for eleverne og for de som underviser. Derfor har forældrebestyrelsen, i samarbejde med ledelse og lærere, udarbejdet en politik for brug af mobiltelefoner på CCS. 

Klik her

Lejrskole på CCS

En lejrskole er fuld af liv, oplevelser, måske enkelte knubs og nye venskaber. Når eleverne er ude i verden, væk fra de kendte rammer og rutiner, er der mulighed for at udfordre, udforske og sætte spørgsmålstegn ved bestående tanker og det vante. Det giver udsyn og indblik, der øger elevernes tolerance og nysgerrighed. Vi tror på, at disse oplevelser og erfaringer ude i ”den virkelige verden” sætter positive spor, både i forhold til klassens fællesskab og den enkelte elevs trivsel og selvværd. 

Elevråd på CCS

Formålet med elevrådsarbejdet at give eleverne en indføring i de demokratiske processer. Samtidigt ønsker vi at sikre, at eleverne har konkret indflydelse og medansvar for deres hverdag i skolen.

Elevernes medbestemmelse skal synliggøres gennem elevrådet, lærerrådet og skolens bestyrelse. 

Elevrådet på Copenhagen City School består af elever fra 6.-9.klasse, som vælges i de enkelte klasser.

Elevrådet er medlem af Danske Skoleelever.

Antimobbestrategi

Mobning giver utryghed for alle – ikke mindst for den, der bliver mobbet, men også for mobberen og de elever, der frygter at blive de næste, der falder uden for fællesskabet.

Derfor er det vigtigt at kunne identificere de bagvedliggende mekanismer og lave indsatser, der forebygger og håndterer mobning. Copenhagen City Schools antimobbestrategi inkluderer også digital mobning. 

Klik her