Skip to main content

Skole-hjem samarbejde

Et godt skole-hjem-samarbejde er med til at skabe gode betingelser for den enkelte elevs læring og trivsel og for undervisningsmiljøet i klassen. I et godt skole-hjem-samarbejde bliver forældrene inddraget i skolen.

Skole-hjem-samarbejdet skal være et stærkt partnerskab – et samarbejde, hvor forældre, lærere, pædagoger og ledelse drager nytte af hinandens viden og ressourcer.

Forældreintra

Når barnet starter på skolen, får alle forældre et log in, og herefter foregår al skriftlig kommunikation via denne side. Barnets kontaktbog ligger her, ligesom lektier, meddelelser og andet fra skolen. Det er også her du som forælder kan kontakte en lærer, enten via barnets kontaktbog eller ved at sende en besked. 

Hvis du oplever problemer med at logge ind, bedes du kontakte kontoret - det er vigtigt, at tjekke siden dagligt. 

 

Forældremøder

På hvert klassetrin afholdes mindst et årligt forældremøde, som regel i starten af skoleåret. Her er fokus på klassens faglige og sociale udvikling.

Møderne har forskelligt udtryk, alt efter klassetrin, men fælles for dem er, at det her ikke er det enkelte barn, men derimod klassen, som er i centrum.

Forældremøderne skal sikre, at skolen og forældrene i samarbejde tager ansvar for den sociale og dannelsesmæssige udvikling i klassen.

 

Skole-hjem samtaler

Skole-hjem samtaler afholdes 2 gange på et skoleår. Her er det muligt, at tale med fag- og klasselærer om barnets faglige og sociale udvikling. Du skal tilmelde dig samtalerne via forældreintra.

 

Principper for skole-hjem samarbejdet

Kommunikationspolitik mellem skole og hjem