Skip to main content

Skole-hjem samarbejde

Et godt skole-hjem-samarbejde er med til at skabe gode betingelser for den enkelte elevs læring og trivsel og for undervisningsmiljøet i klassen. I et godt skole-hjem-samarbejde bliver forældrene inddraget i skolen.

Skole-hjem-samarbejdet skal være et stærkt partnerskab – et samarbejde, hvor forældre, lærere, pædagoger og ledelse drager nytte af hinandens viden og ressourcer.

Det er helt centralt, at al kommunikation mellem de konkret involverede i skole-hjemsamarbejdet inviterer til samarbejde og bygger på tanken om, at alle ønsker et godt læringsmiljø for alle børn.

Forældresamarbejde og evaluering

Forældremøder 

På hvert klassetrin afholdes et årligt forældremøde. Her er fokus på klassens faglige og sociale udvikling.  

Skole-hjem samtaler 

Skole-hjem samtaler afholdes 2 gange på et skoleår. Her er det muligt, at tale med fag- og klasselærer om barnets faglige og sociale udvikling.  

Elevplaner 

To gange om året evalueres elevernes faglige standpunkt. I de ældre klasser (7-9.kl) gives karakterer, i de yngre klasser udtalelser. 

Forældreintra

Forældreintra 

På Copenhagen City School benytter vi os af Forældreintra. Når barnet starter på skolen, får alle forældre et log in, og herefter foregår al skriftlig kommunikation via denne side. Barnets kontaktbog ligger her, ligesom lektier, meddelelser og andet fra skolen. Det er også her du som forælder kan kontakte en lærer, enten via barnets kontaktbog eller ved at sende en besked. 

Hvis du oplever problemer med at logge ind, bedes du kontakte kontoret - det er vigtigt, at tjekke siden dagligt. 

Kommunikationspolitik mellem skole og hjem

Happy Helper Team

På Copenhagen City School værdsætter vi forældre som vil bidrage med stort eller småt. Læs mere om Happy Helper-teamet her

Klik her

Dokument 5

xx